Visie, missie en strategie koppelen aan bedrijfsdoelstellingen lukt in vele gevallen. Maar doorvertaling naar de P van ‘people’ is soms lastig voor management en directie. Vincent van Ophem en Marjon Margés, beiden verbonden aan Nassau Group, geven tijdens een korte introductie, een ’trailer’ van mogelijkheden om potentieel in uw organisatie te prikkelen. Hoe is het aan te boren? Met welk resultaat op de ‘high’ van business performance? Op 21 september a.s. bent u vanaf 16:30 uur van harte welkom bij Nassau Group in Den Haag voor drankje en gelegenheid tot kennismaking met de Nassau-aanpak, de trailer start om ca. 17:00 uur. RSVP nu!
Hoe smart is smart?
De geheimen van performance management ontsluierd
Performance management in het MKB is vaak direct verbonden met financiële doelen, goed meetbaar, duidelijk voor iedereen. Maar is dat slim?
Grote ondernemingen hebben immers ook ‘zachte’ indicatoren toegevoegd om teams en individuele werknemers te motiveren. De balans tussen kwantitatieve en kwalitatieve doelen vraagt om het oplossen van dilemma’s. Hoe kunnen de lessen van grote ondernemingen (DGA’s , lijnmanagement en HR-managers) het moderne MKB helpen hun keuzes te bepalen? Als het gaat om het uitstippelen van doelen, bepalen van succesfactoren en de bijbehorende (im)materiële beloning en erkenning.
Nassau Group heeft de best practices verzameld en gebundeld in een serie onderhoudende werksessies, die onderdeel kunnen zijn van een heidag, managementtraining of heroriëntatie van het HR instrumentarium.
Een prikkelend programma onder deskundige leiding van Vincent van Ophem, tot voor kort VP Compensation bij Shell International. Vincent is een expert op het gebied van doelgerichte beloningsstructuren, met meer dan 30 jaar ervaring in binnen- en buitenland. Hij is een gepassioneerd management trainer, gewend aan de discussies over zakelijke belangen en ontwikkeling van management en medewerkers.
Dr Gary Hays en|of Marjon Margés RM faciliteren de case studies, scenario’s en teamsessies. Gary heeft vele jaren ervaring in internationale top HR-rollen, zowel in Shell als andere ondernemingen (TNK in Rusland, Samruk-Kazyna in Kazakhstan en Fonterra uit Nieuw-Zeeland), maar ook in lijnmanagement, business en bestuurdersfuncties. Het verband tussen HR processen, mensen en bedrijfsresultaat is voor hem essentieel. Strategie en business development waren de domeinen van Marjon in de high tech en telecommunicatie- industrie, o.a. Philips Semiconductors, Lucent Technologies en Xerox. Zij brengt het business perspectief in de HR-praktijk.
Het programma is thematisch in te zetten, in het Engels of in het Nederlands, als interactief lesprogramma binnen een management development traject. Ook op te splitsen in 3 afzonderlijke dagdelen, overdag of middag & avondprogramma. Het programma bevat de volgende onderwerpen:
- Welke drijfveren zijn bepalend voor zakelijk succes?
- Wat zijn de lessen van de stippen op de horizon, kpi’s en bonussen?
- Welke vragen zijn relevant?
- Hoe kunnen dilemma’s ‘smart’ worden voor iedereen ?
- Is alles ‘smart’ te maken? Hoe ‘smart’ is ‘smart’?
Het programma start met een intakegesprek voor DGA’s , in tact teams, lijnmanagers en HR professionals.
Interesse? Neem vrijblijvend contact op met Marjon Margés om de mogelijkheden te bespreken.
Aanmelden High Performance-borrel
21 september a.s. vanaf 16:30 uur