Andrew van Esch
Andrew van Esch heeft een brede werkervaring zowel in algemeen management als op het gebied van sales, marketing en communicatie. Een echt mensenmens die al sinds zijn studententijd werk maakt van netwerken en het onderhouden daarvan. Hij werkte achtereenvolgens bij het Nederlands Studie Centrum, Management Studiecentrum De Baak, UNPO, Adviesbureau Winkelman & van Hessen, Nederlands Dans Theater, TV West en het Holland Dance Festival. Daarna startte hij met zijn partner Edvard Daamen een eigen bureau, Dæsch Creative Concepts, dat advies geeft op het gebied van marketing, communicatie en conceptontwikkeling. Dæsch heeft zich ontwikkeld tot specialist in het adviseren van en het werken met ambassades, internationale organisaties en de lokale en nationale overheid in Nederland. Er zijn door het bureau vele projecten en evenementen opgezet voor een veelheid aan ambassades, lokale en landelijke overheden, internationale organisaties en het internationaal opererende bedrijfsleven. Een rode draad in het werk is vaak de link naar maatschappelijke thema’s en de koppeling met de creatieve sector van het betreffende land en Nederland.
Andrew is iemand die door zijn lange bestuurlijke, ondernemende en creërende ervaring een scherpe blik heeft op organisaties; waar liggen de kansen van een bedrijf of instelling en wat zijn de valkuilen; in welke fase verkeert het bedrijf en welk leiderschap hoort hierbij.
De Kunst & Cultuur Sector bevindt zich op dit moment in ruw water. Daar waar in het verleden de sector rijk werd bedeeld met overheidssubsidies en forse steun uit fondsen, wordt nu van de Kunst & Cultuur verwacht dat ze meer uit de markt moet halen, eigen geld moet verdienen, meer kaartjes verkopen en meer sponsors aantrekken. Dit vergt een hele andere aanpak, een nieuwe focus en dus ook een nieuwe generatie van managers in deze belangrijke sector. Deze zelfde manager moet zich niet uitsluitend richten op de inkomsten maar moet ook een passie hebben voor het kunstproduct dat hij ‘verkoopt’. Andrew heeft zelf die ervaring opgebouwd bij het Nederlands Dans Theater, het Holland Dance Festival en tal van bestuursfuncties. Hij ziet het als zijn missie om via de Nassau Group de Kunst & Cultuur Sector te helpen aan een nieuwe generatie managers die de sector helpen vernieuwen en bestendig maken voor de toekomst.
Zijn persoonlijk statement is: